آژانس تبلیغاتی
تعریف آژانس تبلیغاتی ؟
این نوع شرکت های تبلیغاتی خدمات برنامه ریزی و توسعه بخشی و مدیریت و هندل کردن و همچنین اجرای امورات مربوط به تبلیغات را به عهده می گیرند. روند تبلیغات پروسه ی پیچیده و طولانی را باید طی کند که از شناخت و درک مشتریان و مخاطبان و تبلیغ کننده گرفته تا اجرا کردن تبلیغات که در این زمینه متخصصان و کارشناسان متبحر و خبره ایی در تمام فیلدها خدمات رسانی می کنند . گرچه خیلی از این نوع آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی مستقل اند اما به سازمان ها و اشخاص زیادی می توانند کمک کنند تا تبلیغات صوتی و تصویری و تبلیغات آنلاین و آفلاین و هر نوع آگهی و تبلیغ های خود را به مخاطبان شان برسانند.
وظایف
آژانس تبلیغاتی روش های متنوع پیاده سازی دارد و زمان زیادی را برای صرف کردن جهت به انجام رساندن تبلیغات یک محصول یا خدمات می کند . که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره صریحی و کاملی داریم . با ما همراه باشید .
1- آژانس تبلیغاتی پیشنهادات و نظرات تبلیغ کننده را قبول داشته باشد و از آن ها در انجام امور استفاده کند . 2- جهت افزایش و سرعت موفقیت تلاش کند . 3- خدمات آژانس تبلیغاتی باید کامل و جامع مثمر ثمر باشد . 4- آگاهی سازی با کیفیت و برنامه ریزی نتیجه بخش برای مخاطبان و تبلیغ کننده ارایه بدهد . 5- تحلیل و بررسی فید بک مخاطبان و بهبود بخشیدن انتظارات آن ها و تبلیغ کننده .
اهمیت
تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ این روزها جز موضاعات داغ و پراهمیت و تاثیرگذار در مجال هر کسب و کاری شده که از نظر صاحب نظران موفقیت در کسب و کار تقریبا بدون تبلیغات غیر ممکن و دور از ذهن است. آژانس های تبلیغاتی این نوع خدمات تبلیغاتی را در اختیار ما قرار میدهند و متخصصین زیادی در این راه به ما کمک می کند از جمله نویسندگان و مدیران و طراحان و….
ویژگی های برجسته کار با یک آژانس تبلیغاتی :
1- ارتباطات اجتماعی و مجازی گسترده 2- استفاده و بکارگیری همه ی منابع و دسترسی ها برای نتیجه ی بهتر 3- کیفیت و نتیجه ی رضایت بخش 4- به صرفه بودن از نظر هزینه های اقتصادی و منطقی
انواع آژانس های تبلیغاتی بر اساس نوع و عملکرد آن ها
بعضی از شرکت های تبلیغاتی همه دسترسی ها و منابع تبلیغاتی و بازاریابی های گوناگون را در اختیار ما میگذارند. بعضی از آن ها تعاملی اند و به ارتباط و استفاده از تکنولوژی و روش های نوین می پردازند . اما برخی از آن ها به خرید مکان ها و بیلبوردها و حتی دیوار ها و اکانت ها تبلیغاتی می پردازند و تبلیغات آن را اجرا و مدیریت می کنند . و برخی از آن ها به درخواست یا توسط خود شرکت ها در خود سازمان ها به تبلیغات آن کسب و کار یا محصول و یا حتی خدمات همان کسب و کار می پردازند . و حتی گاهی اوقات برخی آژانس های تبلیغاتی در یک زمینه ی خاص مثلا پوشاک یا حمل و نقل تبلیغات و خدمات ارایه می دهند .
خدمات ارائه شده بوسیله ی آژانس تبلیغاتی:
آژانس تبلیغاتی خدمات گسترده ایی از تبلیغات و راه حل های بازاریابی را فراهم میکنند . تاثیرگذارترین آن ها شامل :
ارائه خدمات از طریق برنامه ریزی هدفمند ، طراحی ، تحقیق جامع و انتخاب رسانه و مخاطب مناسب برای اجرا و هدف گذاری تبلغیات. استفاده بهینه از رسانه های چاپی، رسانه های الکترونیکی و رسانه های دیجیتال .
خدمات بازاریابی که شامل راه حل های بازاریابی و تبلیغات، ارتقاء فروش، تحقیقات بازار، بازاریابی محیطی، روابط عمومی و غیره اطلاق می گردد .
ارایه محتوا برای انواع مناسبت ها، برنامه های تلویزیونی، انیمیشن ها.
و دیگر خدمات بازاریابی و تبلیغات که شامل مشاوره کسب و کار الکترونیکی، مدیریت ارتباط مشتری، تبلیغات الکترونیکی و غیره است.