آژانسهای تبلیغاتی- تاریخچه آنها از چاپ تا اینترنت

آژانسهای تبلیغاتی- تاریخچه آنها از چاپ تا اینترنت

آژانسهای تبلیغاتی به دلیل تغییر رویه تبلیغات از چاپ سنتی به تبلیغات اینترنتی، که باعث ایجاد فناوری های جدید برای ارائه کارآمدتر و دقیق تر تبلیغات به مشتریان شده است، طی چند دهه اخیر تغییرات زیادی کرده است.

در حالی که شرکت های تبلیغاتی همیشه یکی از عناصر اصلی تبلیغات بوده اند، نقش آنها با ظهور و محبوبیت روزافزون فناوری تبلیغاتی، که با نام AdTech نیز شناخته می شود، مورد تهدید قرار گرفته است. با این وجود، آژانس ها می توانند با بهره گیری از پتانسیل AdTech و داده های عظیم ، زمینه را برای خود حفظ کنند و شریکی ضروری و لازم برای هر برند باشند – کاری که آنها بیش از 230 سال انجام داده اند. در این مقاله، ما به تاریخچه آژانسهای تبلیغاتی، چگونگی تغییر نقش آن از زمان معرفی اینترنت، چالش های پیش روی آن و چگونگی غلبه آژانس ها بر این چالش ها، نگاهی خواهیم انداخت.

آژانس تبلیغاتی چیست؟

آژانسهای تبلیغاتی، که اغلب به عنوان شرکتهای تبلیغاتی خلاق از آنها یاد می شود، شرکتهایی هستند که خدمات مرتبط با خلق، برنامه ریزی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی را ارائه می دهند، اما ممکن است روش های دیگری از تبلیغات و بازاریابی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. شرکت های تبلیغاتی عموماً مستقل هستند، شرکتهای خارجی برای مشتریان خود کار می کنند که می توانند شامل مشاغل، شرکتهای بین المللی، سازمانهای غیرانتفاعی و آژانسهای دیگر باشند.

به طور سنتی، برند ها شرکت های تبلیغاتی را برای تولید تبلیغات تلویزیونی و اجرای تبلیغات چاپی در مجلات، روزنامه ها و تابلوهای تبلیغاتی استخدام می کردند.

امروزه، بسیاری از آژانس ها با استفاده از مجموعه فناوری های تبلیغاتی و بازاریابی، کمپین های آنلاین را خلق، اداره و مدیریت می کنند. این نوع آژانس ها به عنوان شرکت های تعاملی، رسانه ای یا دیجیتال نیز شناخته می شوند.

تاریخچه آژانسهای تبلیغاتی

در ابتدا، قبل از به وجود آمدن آژانسهای تبلیغاتی خوب و شایسته، تبلیغات از طریق نماینده هایی که فضاهای تبلیغاتی را به برندها چندین بار می فروختند و ارزش افزوده نیز دریافت می کردند، انجام می شد. این آغازکار فروتنانه شرکتهای تبلیغاتی بسیار فعال، یعنی آژانسهای تبلیغاتی بود. با گذشت زمان، این افراد مسئولیت های بیشتری را در زمینه برنامه ریزی، نوشتن، طراحی و هماهنگی به علاوه مجموعه خدمات دیگر به عهده می گیرند.

قدمت اولین آژانس تبلیغاتی به سال 1786 برمی گردد که ویلیام تیلور دفتر خود را در لندن افتتاح کرد، که امروز به عنوان اولین آژانس تبلیغاتی تاریخ شناخته شده است. با این حال، در حالی که انگلیس پیشرو شرکت های تبلیغاتی در اروپا به حساب می آید، Volney B. Palmer بود که این ایده را در سراسر اقیانوس آرام ارائه کرد.

Palmer اولین آژانس را در سال 1840 در خاک آمریکا افتتاح کرد. Adland تاریخ جهانی تبلیغات، Palmer را معرفی می کند که خدمات خود را با استفاده از اصطلاح “نماینده” ارائه می داد، “نماینده صحیح و معتبر بهترین روزنامه های همه شهرها و استانهای واقع در ایالات متحده و کانادا، که روزانه تبلیغات و اشتراک دریافت می کردند. “

به این ترتیب، دفتر Palmer ، واقع در گوشه شمال غربی خیابان سوم و خیابان Chestnut در فیلادلفیا، نمونه اولیه آژانسهای تبلیغاتی امروز شد. در سال 1842، وی مقادیر زیادی فضای تبلیغاتی را در روزنامه های مختلف با تخفیف خریداری کرد، سپس این فضا را با نرخ بالاتر به همکاران خود یعنی تبلیغ کنندگان فروخت.

تبلیغ واقعی، از جمله کپی کردن، lay out  و انجام کارهای هنری توسط مشتری تهیه میشد که اساساً Palmer را به یک کارگزار فضای تبلیغاتی با کمترین تأثیرگذاری در قسمت خلاقیت تبدیل کرد.

برخی نمایندگان بنا به درخواست مشتری خود دایرکتوری هایی با نرخ تبلیغات روزنامه ها در انگلستان ایجاد کردند. بسیاری از آژانس ها با خریدن یک روزنامه، سود خود را به دست آوردند و فروش آن را با افزایش نرخ فروش، انجام دادند. بسیاری از آژانسهای تبلیغاتی دیگر به زودی از همان مدل تجاری تا قرن 19 که N.W. Ayer Son در نیویورک تأسیس شد، پیروی کردند.

شرکت های تبلیغاتی به جای اینکه فقط به فروش فضای تبلیغاتی بپردازد، خدمات کاملی از جمله برنامه ریزی، ایجاد و اجرای کمپین های کامل را برای مشتریان خود ارائه می دهد. این امر خود را برای کار با مشتریانی هم چون   De Beers، ATT  و ارتش آمریکا مشهور ساخت و تعدادی شعار به یاد ماندنی ایجاد کرد:


” ممکن است که ما تنها شرکت خدمات تلفنی در شهر باشیم، اما سعی می کنیم اینطور رفتار نکنیم. ” تبلیغات خدمات تلفنی برای ATT، انجام شده توسط Tony Galli.

تمامی آنچه باشید که می توانید باشید. ” تبلیغات خدمات نظامی ارتش ایالات متحده، در سال 1981 توسط E. N. J. Carter  انجام شده است.

“ارتشِ امروز می خواهد به شما بپیوندد. ” تبلیغات خدمات نظامی برای ارتش آمریکا.
 
وقتی باران می بارد، می ریزد ،
تبلیغات نمک برای برند Morton ، انجام شده در سال 1912.
 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم