تبلیغات سقف تاکسی – گذشته، حال و آینده

تبلیغات سقف تاکسی – گذشته، حال و آینده

با یک آشنایی مختصر با تاریخچه تبلیغات سقف تاکسی ، این سوال را می پرسیم که در دنیای «مخاطبان درگیر» تلفن های همراه و  ipad، بخصوص رسانه های محیطی  (OOH)  و رسانه های تاکسی تاپ چگونه می توانند با آنها سازگار شوند؟ آیا تبلیغات “دیجیتال” راه پیش رو است؟

تاریخچه تبلیغات سقف تاکسی یا تاکسی تاپ

تبلیغات تاکسی تاپ یکی از ویژگی های مشترک بسیاری از شهرهای جهان است.  تبلیغات سقف تاکسی در سال 1976 در ایالات متحده آمریکا متولد شد و از آن زمان تاکنون برای دهه ها خیابان های ما را آراسته کرده است. مفهوم تبلیغات سقف تاکسی ساده است – برای رساندن پیام های تبلیغاتی خود به مردم از تاکسی استفاده کنید.

تاکسی ها از نظر ماهیت خود همیشه به تعداد زیادی از مردم نزدیک هستند و بنابراین یک بیلبورد سیار عالی برای تبلیغ کنندگان ارائه می دهند – به ویژه با کسری از هزینه بیلبوردهای کنار جاده ای در داخل شهر.

تبلیغات سقف تاکسی برای سالهای متمادی با استفاده از محفظه ای استوانه ای شکل (light box)  با نور پس زمینه که در آن تبلیغات چاپی قرار داده شده است.

بسیاری سعی کرده اند شکل تاکسی تاپ را تغییر دهند، اما تعداد کمی موفق شده اند. با این حال، Show Media  با موفقیت و در سال 2010 “بالاترین تاثیر تبلیغات سقف تاکسی” خود را در نیویورک، با سبک و طراحی منحصر به فرد – با ویژگی های یک حاشیه فلزی براق و باریک به سبک Apple iPod – راه اندازی کرد.

این بالاترین میزان تأثیرگذاری ، در تبلیغات سقف تاکسی بود.

مزایای تبلیغات سقف تاکسی

تبلیغات Taxitop قالب بسیار مطلوبی برای برقراری ارتباط برندها با مردم است. در شهرهایی مانند لندن و نیویورک، تاکسی از شکل و شمایل منحصر به فردی برخوردار است، برند هایی که مشتاقانه مرتبط هستند و برای آن حق بیمه پرداخت می کنند.

موقعیت تاکسی تاپ، روی سقف تاکسی، یک ارتفاع دید مطلوب را برای افراد در خیابان فراهم می کند. بر خلاف مفهوم انگلیسی “taxi supersides”، که در نیمه پایین وسیله نقلیه در زیر شیشه ها قرار دارد، محیط تاکسی تاپ در سطح قابل مشاهده ای است و حتی در اوج ترافیک بالای سقف سایر وسایل نقلیه نیز قابل مشاهده است.

علاوه بر این، بر خلاف وینیل-تاکسی سنتی، محیط تاکسی تاپ دارای نور پس زمینه است که امکان مشاهده کامل تبلیغات در شبانه روز را فراهم می کند.

با گفتن اینها، برخلاف تبلیغات ثابت کنار جاده ای، رسانه های تاکسی تاپ با اندازه فضای تبلیغاتی قابل آدرس دهی و زمان سکونت مصرف کنندگان محدود می شوند.

این 2 عامل باعث ایجاد یک استراتژی ارتباطی کاملاً جدید در هنگام برخورد با تاجران می شود. پیام ها باید پررنگ، کوتاه و دقیق باشند.

آنها باید بلافاصله قابل شناسایی باشند و اطمینان حاصل کنند که در یک عکس سریع، مصرف کننده قادر به هضم سریع اطلاعات است.

آینده رسانه تبلیغات سقف تاکسی

بخش رسانه محیطی به عنوان یک کل تحت فشار شدید برند ها برای ارائه کمپین های هوشمندانه و هدفمند به مردم است. هدف کلی، مثل همیشه، افزایش احتمال تبدیل از “آگاهی” به “معامله” در محصول تبلیغ شده است.

هرچه تبلیغات شما بیشتر به مردم مرتبط باشد، احتمال تعامل شما با مصرف کننده و احتمال این “تبدیل” بیشتر است.

انتظارات از برند با ویژگی های موجود در دنیای رسانه های موبایل و آنلاین برای همیشه بیشتر می شود. توانایی ردیابی کاربران و متناسب سازی تبلیغات با افراد امروزه بیشتر در اختیار برند ها است – ویژگی هایی که آنها به استفاده از آنها عادت کرده و در دنیای آفلاین شروع به تقاضا می کنند.

رسانه تبلیغات سقف تاکسی، در بخش تبلیغات خارج از خانه قرار دارد و همچنین تحت فشار است تا با مزایای آنلاین در یک فضای آفلاین مطابقت داشته باشد.

برای اطمینان از اینکه رسانه های تاکسی و به طور کلی تبلیغات محیطی همچنان رقابتی هستند، درک نقش “تبلیغات خارج از خانه” در فضای رسانه ای کلیدی است.

سوال اصلی در این مقاله این است که در دنیایی که مخاطبان هر کجا که می روند صفحه نمایش دیجیتال شخصی خود را دارند، چگونه رسانه های تاکسی تاپ به زندگی مصرف کننده ارزش می بخشند؟

به طور خلاصه، می توان با رسانه های taxitop به عنوان “اعلان” مخاطبان متصل را برای حرکت آنلاین و آفلاین تلقی کرد. این دستورالعمل ها ممکن است یک تمرین ساده آگاهی از برند باشد یا شامل یک تجربه جذاب تر، شامل یک دعوت به عمل (call to action) باشد.

اطمینان از مرتبط بودن هر یک از این دستورالعمل ها برای مخاطبان کلیدی است. مطمئن باشید، هرچه درخواست برای مخاطبان مرتبط بیشتر مرتبط باشد، احتمال پاسخ بیشتری دارد.

مخاطبان آنلاین امروز این قدرت را دارند که بلافاصله با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود با این درخواست درگیر شوند.

ما به عنوان یک صنعت باید روشهایی را شناسایی کنیم که عادتهای کاربر را تکمیل کرده و علیه آنها نمی جنگد. در تلاش برای تأمین این تقاضای فزاینده بازار برای کمپین های هدفمندتر، رسانه های تاکسی تاپ “دیجیتال” نقشی اساسی در از بین بردن شکاف بین دنیای موبایل، آنلاین و آفلاین دارند.

برای اینکه تبلیغات دیجیتال با مخاطبان آنلاین امروز ارتباط برقرار کند، هر پیام باید مرتبط باشد. منظور ما از مرتبط، هماهنگ با ذهنیت و سفر مخاطب است.

هرچه توانایی بیشتری برای انجام این کار داشته باشیم، نقش ما در فضای رسانه ای جدایی ناپذیرتر خواهد بود. تاکسی تاپ های دیجیتال روشهای مختلفی را برای اطمینان از مرتبط بودن (و در نتیجه موثرتر بودن) این درخواستها نسبت به تبلیغات سقف تاکسی یا وینیل تاکسی ارائه می دهند.

این روش جدید تبلیغات در تاکسی ها از طریق همگام سازی تبلیغات با ذهنیت و سفر مخاطب، ارتباطی سریع را تضمین می کند. تبلیغات هم توسط زمان روز و هم از نظر مکان هدف قرار می گیرند.

افزودن حرکت به صفحه های دیجیتال در سقف تاکسی ها، مجموعه ای از کاربردها و مزایای جالب توجه را برای برند ها و مصرف کنندگان ارائه می دهد.

با استفاده از این رسانه پخش دیجیتال بسیار سازگار، پرشیا مدیا را قادر می سازد تا درخواست درست را برای مخاطبان مناسب در مکان و زمان مناسب پخش کند. این البته کار ساده ای نیست و شامل یک رویکرد تکاملی در تبلیغات است.

به عنوان دارندگان رسانه، نقش ما این است که اطمینان حاصل کنیم که این درخواست ها همچنان در بین مخاطبان  مورد تأیید قرار می گیرند.

مخاطبان متصل تحت شرایط مناسب برای پاسخگویی مجهز هستند. اگر بتوانیم این مسئله را درست بدست آوریم، وسیله ای قدرتمند برای بستن حلقه ای بین اکوسیستم آنلاین و آفلاین مخاطبان متصل به اینترنت داریم.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 8 =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم