تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی چیست؟


تبلیغات محیطی یا همان تبیلغات خارج از منزل یا به انگلیسی out of home advertising نوعی از تبلیغات آفلاین است که می توان آن را در خارج از خانه مصرف کننده و مخاطبان یافت. تبلیغات محیطی این روزها طرفداران زیادی در حوزه ی تبلیغات پیدا کرده است . به طور کلی تبلیغ محیطی و سنتی گونه شامل بیلبوردها و سقف اتوبوس ها ، نیمکت ها و تبیلغات تاکسی در شب ، مبلمان خیابانی ، نمایشگرهای POS ، کیوسک ها و جعبه های تلفن است . و همچنین این نوع تبلیغات در مکان های عمومی حمل و نقل بیشتر دیده می شود . اگر آگهی را در خارج از خانه خود می بینید (و در تلفن همراه شما نیست!) ، به احتمال زیاد به نوعی از تبلیغات OOH یا همان تبلیغ محیطی نگاه می کنید. ترکیبی از پیشرفت های فناوری با مزایای سنتی تبلیغات در دنیای واقعی ، تبلیغات محیطی را برای بسیاری از بازاریابان و تبلیغ کنندگان اجتناب ناپذیر کرده است. ما نگاهی دقیق به این صنعت می اندازیم ، تا به الان چگونه بوده و در ماه ها و سال های آینده چگونه می شود ؟

تبلیغات محیطی چقدر تاثیرگذار است ؟

خیلی از مشاوران و متخصصان و صاحب نظران حوزه تبلیغات و حتی دیجیتال مارکتر ها این نوع تبلیغات را از دسته تبلیغات آفلاینی می دانند که بیشترین تاثیر را دارد و حتی تاثیرش از تلویزیون و رسانه های چاپی و رادیو بیشتر است . و دلیل آن این است که مخاطبان و مشتریان احتمالی بدون قصد و برنامه آگهی های شما را می بینند و در ذهن شان می ماند.


معایب تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی فواید و مزایای زیادی دارد و خیلی ها از آن استفاده می کنند و نتیجه ی خوبی می بینند اما ما در اینجا جهت آگاه سازی و کمک به تصمیم گیری شما از معایب این نوع تبیلغ برای شما می گوییم. 1- تبلیغات در فضای باز فقط می تواند جلوه های بصری ایجاد کند. 2- اطلاعات محدودی را منتقل می کند. 3- نمی توان تأثیر تبلیغات در فضای باز را به راحتی بررسی کرد. 4- تبلیغات محیطی به تنهایی کافی نیست. 5- مخاطب بر روی این آگهی ها تمرکز ندارد . 6- هزینه ی نسبتا بالایی دارد . 7- معمولا جایی که خیلی در معرض دید است برای برندهای معروف رزرو شده و حتی مارک های مشهور خریداری کرده اند .

دلیل استفاده از این نوع تبلیغات و بازاریابی های محیطی و میدانی ؟


تبلیغات محیطی به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد که تعامل طولانی تر و بیشتری با مخاطبان داشته باشند به نحوی که رسانه های دیگر به سادگی با آن دسترسی ندارند . مردم بیشتر وقت خود را در خارج از خانه اند یا مشغول به کار هستند ، خرید می کنند یا با دیگران معاشرت می کنند اما غیر مستقیم با مارک ها سرکار دارند .

رادیو و تبلیغات

رادیو از دیگر تبیلغات آفلاین است که خیلی از کسب و کارهای بزرگ و کوچک از آن استفاده می کنند و تا حد قابل توجه ایی هم تاثیر گذار و نتیجه بخش است اما خوب مانند همه ی انواع تبلیغات مزایا و معایبی دارد که در اینجا ما از معایب این نوع تبلیغ آفلاین می گوییم. مانند هر رسانه ایی دیگر ، رادیو نیز محدودیت های خاصی دارد . که عبارتند از : ، محدودیت مخاطب ، داده های محدود برای بررسی و تحقیق ، توجه شنونده و مخاطب کوتاه و گاها بدون تمرکز است.


امروزه نشان داده شده است که حدود 29 میلیارد دلار در بازارهای کلیدی در سراسر جهان است هزینه ی تبلیغات محیطی است . برخی از مهمترین تبلیغ کنندگان جهان ، از جمله مک دونالد ، اپل ، آمازون ، HBO و کوکاکولا ، همگی به طور منظم و گسترده از فرمت های مختلف تبلیغ محیطی در کمپین های خود استفاده می کنند. برای مثال : کمپین هوشمند بیلبورد اپل از مشتریان خود دعوت کرد تا عکس های گرفته شده توسط خودشان را به سایت اپل ارسال کنند. و افراد گزیده شده عکس هایشان بر روی بیلبوردها آمده اند که برای تماشاگران هم جذاب بود .

تبلیغات OOH مهم است زیرا به برندها فرصتی می دهد تا با تعداد زیادی از مصرف کنندگان روزانه توسط پیام های تبلیغاتی ارتباط وسیعی و گسترده و همه جانبه ایی بگیرند.

آیا تبلیغات بیلبورد گران است؟


هزینه تبلیغات بر روی بیلبورد دیجیتال و انواع بیلبوردها بسته به اندازه ، مدت قرار گرفتن در معرض دید و همچنین تقاضا برای مکان ، بین 1000 تا 10000 دلار در ماه متغیر است . هرچه تردد بیشتر باشد ، هزینه ی تبلیغات بیشتر می شود. بیلبوردهای دیجیتالی در مناطق پر تردد نیز تقاضای فراوانی دارند.

هزینه ایی که شرکت ها برای تبلیغات محیطی قرار می دهند چقدر است؟


این گزارش بر اساس گزارش جدیدی از GroupM ، یک آژانس خرید جایگاه های تبلیغاتی است. پیش بینی می شود امسال هزینه تبلیغات محیطی در سراسر جهان به 40.6 میلیارد دلار برسد که 4 میلیارد دلار بیشتر از تبلیغات روزنامه ها است.

آیا تبلیغات محیطی تاثیر گذار است؟

تبلیغ محیطی نمی تواند جایگزین درخشانی برای دنیای تبلیغات دیجیتال و آنلاین باشد. اما در کنار تبلیغات آنلاین ، OOH تأثیر مثبتی به عنوان مکمل تبلیغات دیجیتالی و آنلاین دارد. یک مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان 48٪ بیشتر تمایل به انجام تبلیغات دیجیتالی و آنلاین دارند . در صورتی که از تاثیر نتیجه بخش تبلیغات محیطی بی خبر اند.

آیا تابلوهای تبلیغاتی در سال 2020 موثر هستند؟


بیلبوردها و سایر اشکال تبلیغات OOH زمانی موثرتر هستند که علاوه بر سایر کانالهای بازاریابی و تبلیغاتی شما ، پیام منسجمی را در رسانه های مختلف برای افزایش راه های تماس مشتری ارائه دهند.

تبلیغات محیطی چگونه مشتریان را جذب می کند؟


از تصویری ساده و جلب توجه کننده استفاده کنید. لوگو و اطلاعات تماس شرکت را درج کنید. تبلیغات خود را حداقل 30 روز بگذارید تا مشتریان بارها و بارها پیام را ببینند (هرچه بیشتر بهتر) . در چندین مکان تبلیغ کنید ، تا دسترسی خود را به مشتریان و مخاطبانتان افزایش دهید .


تبلیغات محیطی پیام مناسب را در زمان و مکان مناسب به مخاطبان مناسب می رساند. این برنامه برای این نوع از تبلیغات بسیار هدفمند است و مرتبط با زمینه تبلیغ بر اساس موقعیت ، جامعه شناسی ، رفتار مصرف کننده و حتی مبنی بر عرضه و تولید و خواسته و سلایق امروزی افراد انجام می شود .

سخن آخر

تبلیغ محیطی بطور چشمگیری تغییر کرده است و با پیشرفت تکنولوژی و علم تبلغیات این نوع تبلیغات هم به مانند انواع تبلیغات پیشرفت کرده و نتیجه ی مثبتی به همراه داشته که همگان را بعد از مدتی به شگفتی آورد و اما پرشیا مدیا در این مقاله بر اساس تحقیقات سراسری و بین المللی همه ی جوانب معایب و مزایا و تا حد الامکان تمام سوالات تبلیغ کنندگان را به طور کامل و جامع به قلم آورد تا شما عزیزان با ما به انتخاب مناسب برای کسب و کارتان برسید . برای اطلاعات و مشاوره های بیشتر با ما تماس بگیرید. در کنار ما انتخابی متنوع و نتیجه بخش داشته باشید .

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شانزده =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم