تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟

تبلیغات -وقتی این کلمه را می شنوید، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ آیا به تبلیغات بنری در وب سایت مورد علاقه خود فکر می کنید؟ به آن آگهی تلویزیونی خنده دار در تلویزیون؟ تابلوهای تبلیغاتی در امتداد بزرگراه یا پوستری در ایستگاه های مترو؟

در حالی که به نظر میرسد بسیاری از ما ایده خوبی در مورد تبلیغات داریم، باید بگویم که دشوار است بدانید که دقیقاً به چه معنی است – و چگونه می توانید آن را به خوبی انجام دهید.

از تبلیغات چاپی گرفته تا pop up، مطمئناً این امر در طول زمان تغییر کرده است. با این وجود، نیاز به تبلیغات تغییر نکرده است، و تکنیک ها و بهترین شیوه هایی که باعث تبلیغات با کیفیت می شود، همچنان وجود دارد. این قضیه چیزی است که ما در این مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات به معنای ایجاد پیام برای ترغیب و ایجاد انگیزه در یک شخص است. تبلیغات خوب به گونه ای طراحی شده است که بسیار تاثیر گذار و به یاد ماندنی باشد و در بعضی مواقع ممکن است جنبه ای منفی داشته باشد،که آشفتگی و سر و صدای زندگی روزمره را شکسته، توجه بیننده را جلب می کند .

چه در بیلبورد و چه در پشت منوی رستوران، تبلیغات می توانند به روش های مختلف برای شرکت شما موثر واقع شود:

  • افزایش آگاهی از برند شما برای هدایت مشتریان احتمالی به سمت مشاغل شما
  • ارتقاء فروش محصولات جدید و موجود برای معرفی محصول یا خدمات جدید به بازار برای تمایز محصول شما از رقبای خود

تبلیغات نیز می تواند به روش های مختلفی اجرا شود. تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، تی شرت های مارک دار و رسانه های اجتماعی همه به عنوان تبلیغ تلقی می شوند – همچنین بعداً در این راهنما در مورد انواع تبلیغات بحث می شود. اما، در ابتدا، تبلیغات چگونه از بازاریابی متمایز می شود؟

تبلیغات در مقابل بازاریابی

بازاریابی شامل تعدادی کانال مختلف، از جمله رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، روابط عمومی، سئو و تبلیغات پولی است.

از طرف دیگر، تبلیغات تنها یکی از مؤلفه های بازاریابی است.

استراتژی بازاریابی فراگیر شرکت معمولاً شامل یک برنامه تبلیغاتی است. بخش تبلیغاتی روند خاص ایجاد و انتشار پیام های اقناعی را درگیر می کند تا مشتریان بتوانند در این زمینه اقدام کنند.

تاریخچه مختصری از تبلیغات

تبلیغات یکی از قدیمی ترین بخش های تجارت است، که باعث صرفه جویی در ارز و تجارت میشود. پس از ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناختن آنها نیز بوجود آمد.

قدیمی ترین قطعه تبلیغاتی تأیید شده مربوط به 3000 قبل از میلاد مسیح از نظر فنی، این یک تبلیغ چاپی از مصر باستان بود که به اسارت و بازگشت یک برده فراری می پرداخت. در ضمن، در این آگهی همچنین به مغازه صاحب برده – یک تجارت فرش – نیز اشاره شده است که ذاتاً نمای فروشگاه وی را تبلیغ می کند. برده هرگز گرفتار نشد، اما صاحب فرش روش جدیدی را برای تبلیغ ترافیک کشف کرد.

بیایید حدود 4000 سال سریع پیش برویم. در اینجا مختصراً به پنج قرن گذشته تبلیغات می پردازیم.

1472– اولین تبلیغ پوستر در درهای کلیسا در لندن قرار دارد.

1650– اولین آگهی روزنامه – پاداش 12 اسب دزدیده شده – منتشر شد. (آگهی تبلیغاتی مبتنی بر پاداش چیست؟)

1704– روزنامه خبری بوستون خوانندگان خود را ترغیب می کند تا تبلیغاتشان را در مقاله این روزنامه قرار دهند.

1870– سبک تبلیغات کپی برداری توسط آقای Powers متولد شد. این سبک تاثیرگذاری به سزایی داشت – کوتاه، تا حدی راستگو و قانع کننده بود. Powers  گفت که تمرکز باید بر این باشد که چرا مشتری باید محصول یا خدمات شما را خریداری کند – پیامی که امروز به دلایل خوبی رونق گرفته است.

1880 – کارت پستال ها به یکی از داغترین راه های جدید برای دسترسی به مشتری تبدیل می شوند.

1902 -یونیلور ” طولانی ترین  مدت رابطه بین آژانس تبلیغاتی و مشتری را در تاریخ تبلیغات” هنگامی که شرکت J. Walter Thompson را برای تبلیغ صابون Lifebuoy خود استخدام می کند، دارد.

1902 – Mellins Food نام تجاری خود را در 25 پرواز هوایی تبلیغ می کند و به اولین برند تجاری این رویکرد تبدیل می شود.

1904– کودکان Campbell ایجاد شده اند، و هدف اصلی تغییر در تمرکز تبلیغات از یک آگهی تبلیغاتی به یک کمپین تبلیغات است.

1922– تبلیغات رادیویی متولد می شود و مشاغل آن را برای 10 دقیقه با 100 دلار خریداری می کنند. دو سال بعد، برند ها با حمایت از یک نمایش رادیویی ، سرمایه گذاری خود را افزایش می دهند، مفهومی که در نهایت به عنوان “محتوای اسپانسری” شناخته می شود.

1925–  تبلیغ کنندگان با توجه به اینکه مشتریان از محصول یا خدمات خود چه قدر راضی هستند، به سمت احساسات متوسل می شوند. این آگهی قدیمی فورد این موضوع را کاملاً نشانمی دهد.

1975– VCR ها معرفی می شوند و مصرف کنندگان شروع به ضبط نمایش ها و بنابراین، جستجوی آگهی های تبلیغاتی می کنند.

1990– رایانه در خانه محبوب تر و قابل دسترس تر است و بیش از 5 میلیون خانه به اینترنت متصل هستند.

1994– اولین کمپین ایمیل اسپم راه اندازی شد. تبلیغات بنر نیز معرفی می شود.

1995 -موتورهای جستجو مانند Yahoo! و آلتا ویستا متولد می شوند. از Jeeves و Google بخواهید به ترتیب در 1997 و 1998 پیروی کنند.

2005 -یوتیوب و فیس بوک (فقط برای دانشجویان دانشگاه) راه اندازی شد.

2008– برندهای شروع به درک اهمیت حضور آنلاین برای مشتریان بالقوه خود می کنند.  Procter و Gamble  مفهوم مرکز محتوا را با BeGirl.com راهنمایی می کنند.

2012– فیلم های آنلاین  تقریباً به 170 میلیون بیننده می رسند.

2013-سایت های  مانند پینترست و اینستاگرام به صحنه شبکه های اجتماعی می پیوندند.

2020– تبلیغات روی سیستم عامل های دیجیتال از جمله رسانه های اجتماعی، پادکست ها، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) و موارد دیگر افزایش می یابد. داده های مشتری نقش بیشتری در هدف گذاری و بازاریابی تبلیغات دارند. سرانجام، افزایش سریع دستگاه های تلفن همراه باعث افزایش آگهی تبلیغاتی در تلفن همراه و بازاریابی پیامکی می شود.

تاریخ به ما می آموزد که تبلیغات یک مفهوم در حال تغییر است، درست مثل عادات خرید و اینکه مصرف کنندگان چگونه و در کجا وقت خود را می گذرانند.

در حالی که تقریباً 140 سال پیش، کارت پستالها جدیدترین شکل آگهی های تبلیغاتی بودند، برند ها امروزه در حال ساختن چت با bot برای Facebook Messenger و ادغام هوش مصنوعی در سیستم عاملهای بازاریابی و فروش خود هستند.

همه چیز در دنیای تبلیغات به سرعت پیش می رود. حال، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه روشهای تبلیغاتی تغییر کرده است و امروزه بازاریابان و تبلیغ کنندگان از چه چیزی استفاده می کنند.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم