تبلیغات تلویزیونی تا چه حد می تواند بر روی مخاطب هدف تاثیرگذار باشد؟

تبلیغات تلویزیونی تا چه حد می تواند بر روی مخاطب هدف تاثیرگذار باشد؟

تبلیغات تلویزیونی خوب است یا بد؟  

همه ما می‌دانیم که هر نوع تبلیغاتی برای انتقال پیام نیاز به یک رسانه ای دارد. این روزها رسانه‌های مختلفی مانند رادیو، تلویزیون، مجلات و روزنامه ها، اینترنت و … وجود دارند که هرکدام یک رسانه خوب با منبع عالی به حساب می آیند. البته نمی‌توانیم بگوییم که تمامی این رسانه ها دارای بازخوردهای یکسانی هستند زیرا هر کدام از آنها اثرات متفاوتی بر مخاطب می گذارند. بسیاری از شرکت های تبلیغاتی معتقد هستند که تلویزیون مانند یک پادشاه است و دلیل این نامگذاری رام این موضوع می دانند که بسیاری از مردم در طول روز چندین ساعت از وقت خود را به تماشای این جعبه جادویی می پردازند و در واقع اهمیت بیشتری به این رسانه داده می شود. در نتیجه پیام تبلیغاتی شما می‌تواند به واسطه تلویزیون به میلیونها مخاطب نشان داده شود. به طور کلی می‌خواهیم بدانیم که تبلیغات تلویزیونی خوب است یا بد؟ قطعاً باید بدانید که هر رسانه‌ای با هر ویژگی که دارد، دارای مزایا و معایبی برای تبلیغات است که باید به صورت جداگانه به آنها پرداخته شود. در ادامه مقاله سعی داریم بیشتر اطلاعات در مورد تبلیغات تلویزیون در میان رسانه‌ها به شما بدهیم تا اطلاعات جامعی به دست آورید.

نگاهی به جعبه جادویی به نام تلویزیون

هر کسی که دارای یک کسب و کار خوب و حرفه‌ای است، می خواهد تا در راستای پیشرفت کاری خود تبلیغاتی داشته باشد. این تبلیغات باید در رسانه های مختلف به شیوه ای صحیح و با برنامه‌ای انجام شود تا تاثیر گذاری خوب و مفیدی داشته باشد. همانطور که در بالا تر هم توضیح داده ایم تلویزیون یکی از رسانه‌های قوی به حساب می آید که دارای میلیون‌ها بیننده است. حتماً شما هم سریال های محبوب را در تلویزیون مشاهده کرده اید ، در بین این سریال ها تبلیغاتی پخش می شود که این تبلیغات می‌توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند. البته این موضوع را هم بدانید که یکی از پر چالش ترین مباحث در بحث تبلیغات، گران بودن تبلیغات و هزینه های بالا با در رسانه تلویزیونی است. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد زیادی نتوانند کسب و کار خود را در این رسانه تبلیغ کنند و به رسانه‌های دیگر روی بیاورند. در ادامه این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد محاسن تبلیغات تلویزیونی به شما بدهیم.  

تصویر تبلیغات تلویزیونی

مزایای تبلیغات تلویزیونی  

 اجرای بهترین ایده ها:

رسانه تلویزین دارای بیشترین خلاقیت است و افراد می‌توانند بیشترین خلاقیت و ایده ها را در این رسانه به کار بگیرند. در واقع شما می توانید با داشتن یک دوربین فیلمبرداری تصاویر مورد نظر خود را را به بیننده نمایش دهید.

افزایش اعتبار به محصول:

در واقع زمانی که شما تبلیغات خود را در تلویزیون اجرا می کنید به برند و یا محصول خود اعتبار خاصی می‌دهید و در نتیجه اعتبار شما از دیگر رقبای خود خود بالاتر می رود.

 میزان اثربخشی:

تلویزیون از آن دسته از رسانه هایی است که حواس دیداری و شنوایی مخاطب را به خود جلب می کند و در نتیجه به راحتی می تواند پیام خود را در ذهن و عقل مخاطب نمایش دهد. این موارد نشان می‌دهند که تلویزیون می‌تواند اثربخشی بالاتر به مخاطب داشته باشد.

معایب تبلیغات تلویزیونی

 همان طور که در قسمت بالاتر هم توضیح داده ایم، هر نوع رسانه ای علاوه بر مزایایی که دارد، ممکن است معایبی هم داشته باشد که در تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست.

 حجم تبلیغات بالا:

تبلیغات در تلویزیون به صورت پیاپی و پشت سر هم پخش می شوند. در نتیجه آن تمرکزی که مورد انتظار است از سوی مخاطب ایجاد نمی شود و به این صورت عمر پیام شما کوتاه می شود. 

هزینه بسیار بالا:

شما برای اجرا و پخش تبلیغات خود در رسانه ای تلویزیونی نیاز به دو بخش هزینه ساخت و هزینه پخش دارید. در نتیجه اگر می‌خواهید تبلیغ با کیفیت داشته باشید حتماً باید از ابزارها و تیم‌های حرفه‌ای کمک بگیرید که هر کدام در این موارد دارای هزینه های بسیار بالا هستند.  معمولاً سازمانهایی که که بحث هزینه برای آنها اهمیتی ندارد، بیشتر به فکر تبلیغات تلویزیونی هستند تا شانس خود را در این بازار پر رقابت امتحان کنند.

سخن پایانی

 به طور کلی باید بدانید که نمی توانیم بگوییم که تلویزیون رسانه تبلیغاتی خوب و یا بدی است زیرا این رسانه مانند هر رسانه دیگری دارای ویژگی ها و مزایا و معایب به خصوصی است. هر سازمانی با توجه به شرایط کاری خود و حتی بحث هزینه ها مناسب ترین و مفیدترین رسانه را برای پخش تبلیغات خود در نظر می‌گیرد. امروزهرقابت در بیشتر کسب و کارها بسیار زیاد شده است است و سازمان ها و شرکت ها سعی دارند با ایجاد ایده های بهتر و تبلیغات موثر از رقبای خود پیشی بگیرند تا بتواند موفق تر در این بازار پر رقابت قدم بگذارند.

امیدواریم  با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد تبلیغات تلویزیونی به دست آورده باشید.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم