رسانه های موثر را چگونه می توان برای یک کمپین تبلیغاتی ارزیابی کرد؟

رسانه های موثر را چگونه می توان برای یک کمپین تبلیغاتی ارزیابی کرد؟

شناسایی رسانه های موثر برای طراحی کمپین و استراتژی های تبلیغاتی دارای راه حل هایی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

1- تهیه لیستی از مشخصات مشتریان

برای شناسایی رسانه های موثر، لیستی از مشخصات جمعیتی مخاطبان یا مشتریان بالقوه خود را که می خواهید به آنها برسید ایجاد کنید. آمار جمعیتی ویژگیهایی مانند جنسیت، سن، میزان درآمد و سطح تحصیلات و وضعیت زناشویی و والدین را پیدا کنید. به دنبال بیش از یک جمعیتی باشید که ممکن است در بین مشتریان بالقوه مورد نظر شما وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر بیشتر مشتریان شما مرد هستند، حداقل یک مورد دیگر را که در اکثر آنها مشترک هستند، پیدا کنید. احتمالاً شما نیاز به تبلیغی متفاوت از مردان متاهل نسبت به مردان مجرد و جوانترها نسبت به سالمندان دارید.

2- محاسبه تاثیر تبلیغات بر روی مخاطب هدف

با تبلیغات خود تاثیراتی را که می خواهید بر روی مخاطب هدف خود بگذارید، محاسبه کنید. تاثیری که با یک بار مشاهده یا خواندن تبلیغ شما بوجود می آید. با این کار رسانه های موثر برای کمپین تبلیغاتی خود را شناسایی می کنید. ممکن است شما به یک مشتری بالقوه برای دیدن یا شنیدن آگهی خود قبل از تأثیرگذاری نیاز داشته باشید.

تاثیرات خالص، تعداد کل افراد مختلف است که با تبلیغ خود به آنها می رسید، در حالی که تاثیر ناخالص، تعداد کل تصورات ساخته شده است. به عنوان مثال، اگر علی سه بار تبلیغ شما را می بیند و حسین آن را دو بار می بیند، به دو تاثیر خالص و پنج تاثیر ناخالص دست پیدا کرده اید.

3- مطالعه آمار رسانه های مختلف مثل تلویزیون، رادیو و …

آمارهای رسانه های رادیویی و تلویزیونی، وب سایت ها، بیلبوردها و نشریات را مطالعه کنید تا مشتریانی را پیدا کنید که بیشترین موقعیت را برای رسیدن به آنها داشته باشید. این امر رسانه های موثر متناسب با کسب و کار شما را تعیین می کند.

تاثیر کیفیت از کمیت اهمیت بیشتری دارد. ایستگاه رادیویی WXYZ ممکن است 100000 شنونده داشته باشد، اما فقط 5،000 نفر از آن ها ممکن است مشتری بالقوه شما باشند و 95 درصد برای کسب و کار شما بیهوده باشند. یک روزنامه با 20،000 تیراژ، مخاطبان کمتری را نسبت به WXYZ ارائه می دهد، اما بررسی مجموعه رسانه ای آن نشان می دهد که 15000 مشتری بالقوه شما این مقاله را می خوانند.

4- هزینه ها را محاسبه کنید و از بودجه خود به صورت بهینه استفاده نمایید.

برای رسیدن به مشتریان خود هزینه در هر هزار را محاسبه کنید. ارزان ترین همیشه بهترین نیست. ممکن است رسانه های موثر گرانتر باشند اما شما می توانید با مدیریت درست بودجه خود به جامعه هدف خود دست یابید. تعداد بینندگان یا خوانندگان مورد نظر خود را بر هزینه متوسط ​​تقسیم کنید. این به شما امکان می دهد رسانه های تبلیغاتی را در مقایسه ای مشابه ارزیابی کنید.

ممکن است یک مجله نسبت به دیگری ارزانتر باشد، اما هزینه شما برای دستیابی به 1000 خواننده، بسته به تیراژ کل آن یا تعداد مشتریان مورد نظر شما می تواند بیشتر باشد.

5- ایجاد یک نمودار برای مقایسه برداشت های خالص ممکن

یک نمودار ایجاد کنید که هر یک از رسانه های موثر بالقوه مورد نظر خود را لیست کرده و تعداد کل مشتریان مورد نظر خود، هزینه در هر هزار نفر، کل هزینه، برداشت ناخالص را بر اساس بودجه خود و مقایسه برداشت های خالص ممکن مقایسه کنید.

6- خریداری مدل آزمایشی رسانه ها

یک مدل آزمایشی تبلیغاتی را در رسانه های مختلف خریداری کنید تا پاسخ آن را بسنجید و رسانه های موثر را انتخاب کنید. از یک کوپن استفاده کنید یا از یک کد تخفیف برای ردیابی کاربرانی که با استفاده از روش های تبلیغاتی تبدیل به مشتری شدند. از مشتریان بپرسید که چگونه شما را یافته اند یا به صورت حضوری پاسخ آنها را پیگیری کنید که چطور با شما آشنا شده اند.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم