مراحل فرآیند تبلیغات

مراحل فرآیند تبلیغات

“تقاضای انبوه تقریباً به طور کامل از طریق توسعه فرآیند تبلیغات ایجاد شده است”
(کالوین کولیج)

برای توسعه تبلیغات و به دست آوردن بهترین نتیجه باید مراحل فرآیند تبلیغات را مرحله به مرحله دنبال کنید.

مراحل زیر، مراحل مربوط به فرآیند تبلیغات است:

مرحله1) توجیهی:

 در مرحله اول فرآیند تبلیغات ،تبلیغ کننده باید در مورد محصول یا خدمتی که باید تبلیغ شود، اطلاعاتی ارائه دهد و آنالیز SWOT شرکت و محصول را انجام دهد.

مرحله2) شناخت هدف:

 در ادامه فرآیند تبلیغات ،باید هدف تبلیغات را بشناسید. یعنی چه پیامی قرار است به مخاطب برسد؟

مرحله 3)  تحقیق:

این مرحله شامل یافتن رفتار بازار، شناخت رقبا، نوع تبلیغاتی است که از آنها استفاده می کنند، پاسخ مصرف کنندگان، در دسترس بودن منابع مورد نیاز در فرآیند و غیره.

مرحله 4) مخاطب هدف:

 گام بعدی شناسایی مصرف کنندگان هدف است که به احتمال زیاد محصول را خریداری می کنند. هدف باید به طور مناسب و بدون هیچ گونه سردرگمی شناسایی شود. برای مثال اگر این محصول نوشیدنی سلامتی برای بچه های در حال رشد باشد، مشتریان اصلی والدین هستند که قصد خرید آن را دارند و نه بچه هایی که قصد نوشیدن آن را دارند.

مرحله 5) انتخاب رسانه:

 اکنون با شناسایی مخاطب هدف، باید یک رسانه مناسب برای تبلیغات انتخاب کرد تا مشتریانی که قرار است در مورد محصول مطلع شوند و مایل به خرید هستند با موفقیت جلب شوند.

مرحله 6) تنظیم بودجه:

پس از آن بودجه تبلیغات باید برنامه ریزی شود تا در طی فرآیند تبلیغات کمبود بودجه یا مازاد وجوه نداشته باشید و همچنین خسارتی برای شرکت نداشته باشید.

مرحله7) طراحی و ایجاد آگهی:

ابتدا طرحی که رئوس مطالب آگهی روی کاغذ باشد توسط نویسندگان آژانس تبلیغاتی ساخته می شود، سپس ایجاد آگهی واقعی با کمک مدیران هنری و پرسنل خلاق آژانس انجام می شود.

مرحله 8) کمال:

در مرحله کمال فرآیند تبلیغات ، آگهی ایجاد شده دوباره مورد بررسی قرار می گیرد و آگهی دوباره تعریف می شود تا ورود آن به بازار کامل شود.

مرحله 9) مکان و زمان تبلیغ:

مرحله بعدی فرآیند تبلیغات تصمیم گیری در مورد مکان و زمان نمایش تبلیغ است.
مکان با توجه به مشتریانی که تبلیغات به وضوح برای آنها قابل مشاهده است تصمیم گیری می شود. نهایی سازی زمانی که تبلیغ از طریق تلویزیون انتخاب می شود یا در رسانه انتخاب شده نشان داده می شود، توسط بخش ترافیک آژانس انجام می شود.

مرحله 10) اجرا:

سرانجام تبلیغات با تولید کامل، جایگذاری عالی و زمان بندی مناسب در بازار منتشر می شود.

مرحله 11) عملکرد:

آخرین مرحله فرآیند تبلیغات ،قضاوت در مورد عملکرد آگهی از نظر پاسخ مشتریان است، اینکه آیا آنها از آگهی و محصول راضی هستند، آیا تبلیغ به همه افراد مورد نظر رسیده است، آیا تبلیغات به اندازه کافی توانایی دارد با سایر رقبا یا صنایع و غیره رقابت کنید. هر نکته به درستی مطالعه شده و در صورت وجود تغییراتی ایجاد می شود.

اگر این مراحل به درستی دنبال شود، باید آغاز موفقیت آمیز محصول در بازار باشد.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

بایگانی

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم