مزایای تبلیغات تلویزیونی نسبت به دیگر رسانه ها برای معرفی محصولات و خدمات شرکت ها چیست؟

مزایای تبلیغات تلویزیونی نسبت به دیگر رسانه ها برای معرفی محصولات و خدمات شرکت ها چیست؟

مزایای تبلیغات تلویزیونی بسیار گسترده است اما مهم ترین آنها این است که تبلیغات نزدیک به 90 درصد از تصمیمات مصرف کننده برای خرید کالاها و خدمات را تحت تأثیر قرار می دهد. این نه تنها شامل رسانه های سنتی، مانند تلویزیون، چاپ، رادیو و بیلبورد در فضای باز، بلکه شامل مفاهیم جدیدتری مانند اینترنت و تبلیغات موبایل نیز می باشد.

با داشتن بسیاری از رسانه های تبلیغاتی در دسترس، صاحبان مشاغل ممکن است از شنیدن مزایای تبلیغات تلویزیونی نسبت به رسانه های دیگر تعجب کنند. در واقع، مزایای تبلیغات تلویزیونی نسبت به هر رسانه دیگری، باعث تبدیل به یک استفاده موثر از هزینه های تبلیغاتی می شود.

نکته
از مزایای تبلیغات تلویزیونی این است که می تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را با روشی هدفمند بدست آورید، به روشی که مصرف کنندگان با آن آشنا باشند و به آن اعتماد کنند.

جذب مخاطبان بیشتر

    مزایای تبلیغات تلویزیونی دیگر این است که امکان دستیابی به مخاطبان انبوه در یک نقطه واحد را میسر میکند. تماشای تلویزیون شایعترین فعالیت اوقات فراغت کشور است،

     علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که 60% از مصرف کنندگان احتمالاً بعد از مشاهده تبلیغات تلویزیونی، در مقایسه با دیگر پلتفرم های تبلیغاتی، 40% بیشتر اقدام به خرید میکنند که این مورد از مهمترین مزایای تبلیغات تلویزیونی میباشد.

    در مقابل، مخاطبان رادیویی هستند که به دلیل تعداد بیشتر ایستگاههای محلی در مقایسه با تلویزیون، مخاطبین بیشتری دارند.

     از آنجا که ایستگاه های تلویزیونی محلی کمتر هستند، مخاطبان در بخش های بیشتری از افرادی که تبلیغ شما را مشاهده می کنند، پخش می شوند. همچنین، جذابیت گسترده تلویزیون ممکن است مصرف کنندگان را نسبت به سایر رسانه ها پذیرای تبلیغات تلویزیونی کند.

    بسیاری از مخاطبان علاقه مند به تبلیغات خلاقانه و خوش ساخت تلویزیونی هستند و آنطور که در مورد محبوب ترین تبلیغات در آمار نشان داده شده است، جذب آگهی های تبلیغاتی می شوند.

توانایی هدف قرار دادن مخاطبان

از دیگر مزایای تبلیغات تلویزیونی، امکان هدف گیری مخاطبان خاص و گسترش دسترسی با تشویق بیشتر فعالیت در رسانه های اجتماعی است.

    تبلیغ کنندگان می توانند مخاطبان خود را با خریدن آگهی های تبلیغاتی در هر برنامه ای، در هدف انتقال پیام بازرگانی خود در طول آگهی های تلویزیونی قرار دهند.

     برای مثال ممکن است تولیدکنندگان اسباب بازی بخواهند در طول کارتونهای صبح شنبه تبلیغ کنند، در حالی که یک برند نوشیدنی انرژی‌زای محلی ممکن است بخواهد در حین مسابقات ورزشی تبلیغاتی کند. صاحبان مشاغل می توانند برای محدود کردن تمرکز جمعیتی، تبلیغات تلویزیونی خود را در شبکه های تلویزیونی مستقل یا محلی انتخاب کنند.

از مواردی که باید در مزایای تبلیغات تلویزیونی نام ببریم، هم دسترسی و هم آگاهی از برند است که می توانند گسترش پیدا کنند زیرا تبلیغ کنندگان، بینندگان را ترغیب می کنند تا ضمن استفاده از فناوری های اضافی و رسانه های اجتماعی، با محصول شما هم از طریق این تبلیغات تلویزیونی درگیر شوند.

بیش از 70 درصد بینندگان تلویزیون هنگام تماشای تلویزیون از یک دستگاه اضافی مانند تبلت یا تلفن هوشمند استفاده می کنند و غالباً همزمان با دوستان خود در اینترنت مشغول به کار هستند و ممکن است راجع به آن آگهی تلویزیونی، صحبت کنند.

تبلیغ کنندگان می توانند در تبلیغات تلویزیونی  با راهنمایی به بینندگان برای ورود به فروشگاه آنلاین یا بازدید از وب سایت شما، مشارکت در این امر را بخواهند. همچنین ممکن است بینندگان در مورد محصولی که اخیرا آن را تبلیغ کرده اند، به دوستان خود پیام دهند و یا اطلاعات بیشتری را در مورد محصولی که به آن علاقه مند هستند، جستجو کنند و از مزایای تبلیغات تلویزیونی استفاده کنند.

توانایی جمع آوری مخاطبان علاقه مند

    مخاطبان علاقه مند به تلویزیون و عدم رقابت اضافی از دیگر مزایای تبلیغات تلویزیونی است. حتی اگر فقط برای چند ثانیه، یک تبلیغ تلویزیونی قرار گیرد، فقط محصول شما در کانون توجه قرار دارد.

این در تضاد با روزنامه ها، یا سایر رسانه های چاپی است که در آن تبلیغات ممکن است نسبتاً اندک باشد و مستقیماً در کنار تبلیغات رقیب قرار بگیرد.

در رادیو، شنوندگان اغلب از طریق رادیو به چندین ایستگاه گوش می دهند، بنابراین ممکن است تبلیغ کنندگان برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود در بسیاری از ایستگاه ها تبلیغ کنند و مصرف کنندگان ممکن است با محصولات رقبا روبرو شوند.

جلب اطمینان، با هزینه در این نوع تبلیغات

اگرچه تبلیغات تلویزیونی نسبت به سایر تبلیغات هزینه بیشتری ایجاد می کند و زمان آگهی آن می تواند گران باشد، اما تبلیغات تلویزیونی بیشترین تأثیر را دارد، زیرا مصرف کنندگان به آن نسبت به رسانه های دیگر اعتماد بیشتری دارند.

تبلیغات تلویزیونی، پیچیدگی بالاتری از هر وسیله دیگری دارد زیرا هم بینایی و هم شنوایی را در تحریک میکند. زوایای جالب دوربین، و ترکیب تصاویر و کلمات نه تنها هیجان انگیزتر است بلکه نمای واقعی تری نسبت به یک محصول، نسبت به یک عکس ثابت می دهد.

تبلیغات تلویزیونی توانایی نشان دادن یک محصول، کاربرد آن و توضیح مزایای مالکیت یا مصرف را دارد.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم