هزینه تبلیغات تلویزیونی

هزینه تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی چقدر هزینه بر است؟ به طور طبیعی، سوالات زیادی درباره هزینه تبلیغات تلویزیونی دریافت می کنیم. چرا در مقایسه با یک دهه قبل، در دسترس تر است؟ هزینه ها چگونه محاسبه می شوند؟ شاید مهمتر از همه، چه چیزی در هزینه تبلیغات تلویزیونی تأثیر می گذارد؟

آیا می دانید میانگین هزینه نمایش تبلیغات تلویزیونی در حال حاضر چقدر است؟

با داشتن بیش از 300 پورتال برای جلب توجه گروه های علاقه مند و جمعیتی، اکنون تبلیغ کنندگان تلویزیون می توانند مخاطبان را با دقت و راندمان بی سابقه ای مورد هدف قرار دهند.

چه چیزی در هزینه تبلیغات تلویزیونی تأثیر می گذارد؟

زمان پخش در شبانه روز

به طور معمول،در این ساعات روز (17:30-09:00) مخاطبان کمتری را جذب می کنند و بنابراین رتبه های تلویزیونی کمتری دارند.

از طرف دیگر، زمان اوج بازدید، میتوانید به حجم مخاطبان بزرگتری در هنگام عصر دست یابید – در نتیجه هزینه های تبلیغات تلویزیونی در این زمان افزایش می یابد.

در نتیجه، غالباً روز به عنوان حوزه استراتژی های واکنش مستقیم در نظر گرفته می شود، در حالی که زمان اوج به عنوان جایگاه اصلی برای فعالیت های تجاری نامیده می شود. اگرچه واقعاً، تلویزیون همیشه در همین دو حالت است.

بر این اساس و با توجه به استقبال کسب و کارها برای تبلیغ در ساعات اوج، سازمان بازرگانی صدا و سیما برای محاسبه هزینه تبلیغات در زمان های پخش مختلف شبانه روز فرمول و قوانینی را تبیین کرده است.

فصلی و مناسبتی بودن

هزینه های تبلیغات تلویزیونی براساس ماه و زمان سال متغیر است. این هم وابسته به مسئله عرضه و تقاضا است. به طور معمول، ماه های زمستان مخاطبان بیشتری را به سمت تماشای تلویزیون در خانه و به دور از سرما می کشاند. برندها به دنبال چنین فرصتی هستند که متقابل با آن، هزینه های لازم را نیز افزایش می دهند. درمورد ماه های تابستان چطور؟ مگر اینکه یک رویداد ورزشی بزرگ رخ دهد، وگرنه برعکس است. در زمان شروع سال جدید و تحویل سال، همچنین به دلیل افزایش آمار تماشای تلویزیون و مشاغل بیشتری که به دنبال پخش تبلیغات تلویزیونی خود در ساعات اوج پخش آگهی هستند، هزینه های تبلیغات تلویزیونی بالا می رود. جالب توجه است که بیشتر برند ها فعالیت تلویزیونی خود را در آستانه عید نوروز خاتمه می دهند .اما باید بدانیم که در تعطیلات نوروز مخاطبین بیشتری آگهی ها شما را تماشا می کنند.

ترتیب آگهی در باکس تبلیغاتی

پخش آگهی های تبلیغاتی در قسمت های متفاوت باکس تبلیغاتی فرق دارد. به عنوان مثال تبلیغ در ابتدا و میان و انتهای باکس تبلیغاتی متفاوت است.همینطورهزینه تبلیغات قبل از برنامه مورد نظر با تبلیغات میان برنامه نیز تفاوت دارد.

با این حال می توانید نگاهی به قوانین سازمان بازرگانی بیاندازید تا تفاوت هزینه هر قسمت را دریابید.

ببیندگان

هرچه مخاطبی که سرمایه گذاری بر روی آن انجام میدهید خاص تر باشد، هزینه های بالاتری در ازای تبلیغات تلویزیونی نیز خواهد داشت. این به آن رتبه بندی های تلویزیونی یا به آن درصد از تنظیم مخاطبان مشخص شده شما در آن زمان باز می گردد.

بنابراین، اگر در طول روز تبلیغ می کنید، به احتمال زیاد به همه بزرگسالان (16سال) دسترسی پیدا می کنید. برعکس، اگر می خواهید به زمان اوج پخش تبلیغات تلویزیونی دست یابید، باید برای گروه خاصی از مخاطبین هزینه کنید. اگر مردان 34-16 سال را هدف قرار دهید، به این معناست که درصد زیادی تبلیغات تلویزیونی شما را مشاهده خواهند کرد و ممکن است راه دستیابی به آنها از طریق برنامه های ورزشی باشد.

در واقع باید بگوییم نوع برنامه ای که می خواهید در آن تبلیغات خود را به نمایش دربیاورید، نیز تعیین کننده هزینه می باشد.

با این وجود استثنائاتی در این قانون وجود دارد، که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.

طول آگهی

مدت زمان تبلیغات تلویزیونی شما نیز عاملی در میزان پرداخت شما خواهد بود. نرخ  آگهی- که از طریق آن همه آژانسها برنامه های تلویزیونی را تدوین می کنند – به طور استاندارد 15 ثانیه زمان آگهی است، اما تبلیغ کنندگان می توانند آگهی های 10، 20، 40 و 60 ثانیه ای هم  تولید کنند. همه اینها با آنچه می خواهید به آن برسید، جبران می شود. اغلب، تبلیغ کنندگان ترکیبی از مدت زمان های مختلف  را پخش می کنند، با این تفاوت که تغییرات کوتاه تر معمولاً پیام بازاریابی را که در یک پیام طولانی تر بیان میکند تقویت می کند.

ایرانی یا خارجی بودن محصول

طبق قاعده اداره بازرگانی صدا و سیما، هزینه تبلیغات تلویزیونی محصولات خارجی بیش از محصولات داخلی است. در واقع این قانون به دلیل حمایت از تولید داخلی وضع شده است.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم