تیزر تلویزیونی

تیزر تلویزیونی

تیزر تلویزیونی

تیزر تلویزیونی یکی از خدمات آژانس های تبلیغاتی است که امروزه طرفداران زیادی بدست آورده است و مخاطبان زیادی با رنج های سنین متفاوت و سلیقه های مختلفی این نوع تبلیغات را مشاهده می کنند. طبیعتا این نوع تبلیغات با اینکه هزینه ی زیادی را می خواهند، اما نتیجه بخش و تضمینی است که خیلی از برندهای مشهور و متفاوت در زمینه های گوناگون از این نوع تبلیغات استفاده می کنند اما این نوع تبلیغات حتما مزایا و معایبی هم دارد؛ اما در کل تیزر تلویزیونی پیشنهاد متخصصان و صاحب نظران حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است .

تبلیغات آنلاین و آفلاین چیست؟


تبلیغات آفلاین مجوعه ایی از رسانه های سنتی مانند تبلیغات محیطی ، رسانه های چاپی مثل روزنامه ها ، مجلات ، بروشورها و کاتالوگ ها ، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رادیویی است . و اما تبلیغات آنلاین به طور معمول انعطاف پذیرتر است و پیگیری و گزارش آن آسان تر است و همان طور که از اسمش پیداست به تمام تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت اطلاق می شود.

آیا تبلیغات آفلاین هنوز تاثیرگذار است؟

اگرچه رسانه های دیجیتال و آنلاین فروش بیشتری نسبت به تبلیغات آفلاین برای بسیاری از مارک ها دارند ، اما رسانه های آفلاین هنوز در بازاریابی اهمیت فراوانی دارند. تلویزیون ، رادیو ، مجلات ، روزنامه ها و سایر رسانه های آفلاین همچنان نقش اصلی را در زندگی روزمره اکثر مخاطبان ایفا کرده اند.


تفاوت اصلی تبلیغات آنلاین و آفلاین چیست ؟


تبلیغات آنلاین روش های متفاوتی برای تبلیغ و جذب کاربران دارد. تبلیغات آفلاین راههای کمتری دارد ، اما مزیت بزرگ آن فیزیکی بودن آن است که مردم به راحتی آن را فراموش نمی کنند و معمولاً بیشتر در ذهن ها تکرار می شود و مهم تر از همه حتی کسانی که زیاد وقت در فضای مجازی صرف نمیکنند اما این تبلیغات را می بینند مثلا ما هیچوقت تبلیغات روی بیلبوردهای شهر را فرامووش نمیکنیم و ناخدآگاه همیشه آن ها را می بینیم .

کدام یک بهتر است ؟

هر کدام از آن ها معایب و مزایایی دارند که در این مقاله مختصرا به آن پرداختیم اما خوب اولین نکته سلیقه ای بودن این امر است که خود تبلیغ کننده کدام را ترجیح بدهد . اما دومین موضوع این است که حدس می زنید مخاطبان و مشتریان شما از چه طریقی بهتر این تبلیغات را می بینند برای مثال تبلیغ شامپو در فضای آفلاین تاثیر گذار تر است اما یک اپلیکیشین یا بازی ویدیویی مخاطبانش بیشتر از هرجایی در اینترنت اند و مسلما تبلیغات آنلاین مفید تر است اما گاها یک مشاور تبلیغاتی یا یک دیجیتال مارکتر شاید برای شما یک نسخه تلفیقی بپیچد .

تعریف و تفاوت تریلر با تیزر تلویزیونی


تیزرها و تریلرها یک هدف اصلی دارند که آن هم جذب مخاطب خود و پیش نمایش کامل محصول یا خدمات یا هدف و غایت مد نظرشان است . اما تفاوت های فنی مهمی بین شان وجود دارد. طول تیزرها به طور معمول 15 تا 60 ثانیه است ، در حالی که تریلرها 1 تا 3 دقیقه هستند حتی گاهی طولانی تر هم می شوند. تیزرها افراد را ترغیب و متقاعد به خرید و مداومت از استفاده از خدمات یا محصول مشخص می کنند.

تاریخچه و دلیل اسم گذاری


تیزر تلویزونی یک ویدیویی کوتاه است که مربوط به یک فیلم ، برنامه تلویزیونی ، بازی ویدیویی ، محصول و یا خدمات متنوعی یا موارد مشابه است که معمولاً مدت ها قبل از محصول منتشر می شود تا مخاطبان یا همان مشتریان را جذب کند. نمونه اولیه و اولین تریلر یا همان تیزر برای فیلم سوپرمن محصول سال 1978 که توسط ریچارد دونر ساخته شد .

تیزر تبلیغاتی آنلاین و آفلاین؟

به ویدیویی رایگانی که به منظور برانگیختن علاقه مشتری و مخاطبان و یا مشاهده کنندگان برای ترغیب و جذب به استفاده یا تماشا یا خرید محصول فیلم یا هر نوع خدماتی میکند تیزر تلویزیونی گفته می شود .

تیزر عکس

تیزر عکس با همان قصد و غایت تیزرهای تلویزیونی برای تشویق مخاطبان و مشتریان ارایه می شود با تفاوت اینکه به جای ویدیو یک عکس یا گاها یک پوستر طراحی و در پیام رسان ها منتشر می شود.

یک تیزر تلویزیونی چند دقیقه باید باشد؟

طول تریلرها اغلب یک تا سه دقیقه است ، اما یک تیزر تلویزیونی باید کوتاهتر باشد. در چند ثانیه اول با قدرت شروع کند و به طور کلی 15 تا 60 ثانیه طول بکشد . این زمان کوتاه فقط برای ایجاد ترغیب باشد اما نه آنقدر که تمام جزئیات آبدار را نشان بدهید. ( در واقع باید برای مشتری جذاب باشد و حس کنجاوی را در مخاطب برانگیزد .)

گام های ساخت تیزر تبلیغاتی


1- یک هدف مشخص کنید . 2- می خواهید خوانندگان با مشاهده کردن تیزر تلویزیونی شما چه اقدامی انجام دهند؟
3- دعوت به استفاده یا خرید را با غایت خود هماهنگ کنید . 4- برای تمام سلیقه ها و جوانب منفی و مثبت و دیدگاه های مختلف و… پیش بینی و برنامه ریزی مناسب داشته باشید . 5- کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کنید . 6- و در آخر با یک مشاوره تبلیغاتی گفت و گو کنید .

محتوای تیزر تلویزیونی خوب چیست؟


عناصر یک محتوای تیزر بزرگ و موفق و عالی باید حاوی هر یک از سه عنصر زیر باشد : تعریف ، تمجید ، و دعوت . اگر نمی توانید همه اینها را در یک ویدیوی تبلیغاتی جا دهید ، حداقل تمام انتظارات و سوالات کاربران مخاطبان و مشتریان شما شفاف بیان شده باشد .

دسته بندی انواع تیزر تلویزیونی

دسته اول دسته برند ها و مارک هایی هستند که اولین و مهم ترین و شاید هم تنهاترین هدف و غایت شان از ساخت تیزر تلویزیونی برندسازی و تاثیر و اهمیت یک برند است که می خواهند آن در اذهان حک کنند. اما نوبت به دسته دوم میرسد که این نوع تیزرها مشخصا به تبلیغ و تمجید و تعریف محصول یا خدمات با هدف تاثیرگذاری و رساندن پیام بهتر بودن و به صرفه بودن خدمات یا محصولاتشان به مشتریان و مخاطبان است که نسبتا طول این نوع ویدیوها به بقیه تیزرهای تلویزونی طولانی تر است ( حدودا یک دقیقه ) که به صورت انیمیشن یا  رئال انمیشن یا موشن گرافیک منتشر می شود . گرچه همه شان به صورت رایگان به مشاهده عموم میرسد و اما دسته سوم به معرفی یک مکان و تعریف و تمجید و تبلیغ آن می پردازد که اصولا کارخانه ها و مکان های تفریحی و پاساژهای تجاری موقعیت تجاری و یا تفریحی و مزایای خود را جهت جذب و ترغیب مردم به نمایش در می آورند.

سخن آخر

مارک ها و برندها و فروشگاه ها و شرکت ها و حتی کسب و کارها کوچک تا کارخانه های بزرگ با درجات مختلف و در زمینه ها مختلف برای انواع سلیقه ها تیزر تلویزیونی موفق ساخته و منتشر کردند حالا چه در تلویزیون و رادیو به صورت آفلاین چه در سایت ها و فضای مجازی به صورت آنلاین . پرشیا مدیا یعنی پله ی موفقیت شما .

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم