چگونه استراتژی های SEO و PPC می توانند در جهت دستیابی به اهداف تجاری با یکدیگر همکاری کنند؟

چگونه استراتژی های SEO و PPC می توانند در جهت دستیابی به اهداف تجاری با یکدیگر همکاری کنند؟

PPC و SEO اغلب به طور جداگانه اداره می شوند. با این حال، با ترکیب این دو تاکتیک، خرده فروشان می توانند نتایج تجاری و نتایج SERP به مراتب بیشتر کسب کنند.

بسیاری از فروشندگان تجارت الکترونیکی استراتژی های بازاریابی PPC و SEO را موجودیت جداگانه ای می دانند. بعضی اوقات، آنها حتی به عنوان گزینه های دیگری در نظر گرفته می شوند، در حالی که برند های تجاری فقط یک بار برروی آن سرمایه گذاری می کنند.

البته، این یک اشتباه است زیرا استراتژی های PPC و SEO برای ادغام در یکدیگر برای یک سایت لازم است تا به تمام پتانسیل های خود در SERP ها برسد.

SEO روشی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت از طریق افزایش بازدید و اعتبار سایت، است. از طرف دیگر، تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) به دنبال ایجاد ترافیک از طریق تبلیغات با دقت ایجاد شده و هدفمند در موتورهای جستجو، برای مقاصد آنلاین و شبکه های اجتماعی محبوب است.

در حالی که هر کدام با دیگری فرق دارد ، هر دو اهداف مشابهی دارند. علاوه بر این، استراتژی های SEO و PPC غالباً به یکدیگر متکی هستند و اطلاعات را برای کمک به بهبود عملکرد یکدیگر،فراهم میکنند.

برای درک کامل رابطه همزیستی بین این دو روش بازاریابی، اجازه دهید این دو تاکتیک را به طور عمیق بررسی کنیم، تفاوت آنها با یکدیگر، چگونگی یکسان بودن آنها و به طور دقیق شرح اینکه چگونه SEO و PPC از نتایج یکدیگر تغذیه می کنند.

تفاوت هایSEO و PPC:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) رشته ای است که هدف آن افزایش کیفیت و کمیت ترافیکی است که یک سایت از موتورهای جستجوگر مانند Google یا Bing دریافت می کند. تکنیک های سئوی متنوعی برای بهبود رتبه بندی وجود دارد، از جمله ایجاد محتوا، بهینه سازی فنی، ایجاد لینک و سایر فعالیت هایی از این دست.

از طرف دیگر، تبلیغات PPC الگویی از بازاریابی دیجیتال است که در آن تبلیغ کنندگان هر بار که شخصی روی یکی از تبلیغات خود کلیک کند مبلغ اختصاص داده شده به آن را پرداخت می کنند.

در حالی که این دو تاکتیک هر دو زیر سایه بازاریابی موتور جستجو (SEM) قرار گرفته اند، بین این دو مفهوم تفاوت های اساسی وجود دارد.

در مرحله اول، آگهی های پرداخت شده (معمولاً) در بالای لیست موتورهای جستجو – بالاتر از رتبه بندی های ارگانیک – که تحت تأثیر اجرای بهینه سازی موتور جستجو هستند، ظاهر می شوند.

ثانیاً، تبلیغ کنندگانی که از تبلیغات خود ترافیک ایجاد می کنند، باید برای آن بازدیدهای سایت ، پرداخت کنند. در مورد لیست های ارگانیک که با استفاده از بهترین روش های جستجوگر، کلیک به دست می آورند نیز صادق نیست.

ثالثاً، نتایج حاصل از فعالیتهای PPC – آگاهی، ترافیک،نرخ تبدیل یا موارد فوق – فوری است. اما، پس از پایان تبلیغات، معیارهای سایت به احتمال زیاد به سطح قبل از تبلیغات باز می گردد.

از طرف دیگر، استراتژی های SEO اغلب برای به دست آوردن انگیزه بسیار طولانی طول می کشد و مشاغل ممکن است بازده سرمایه گذاری خود را برای ماه ها یا حتی سال ها مشاهده نکنند. با این حال، هنگامی که استراتژی بهینه سازی جستجوی یک شرکت شروع به تولید نتایج می کند، این تغییرات طولانی مدت و بسیار مرفه به نظر می رسند.

شباهت هایSEO و PPC:

در حالی که PPC و SEO از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند، اما برخی از مشترکات آشکار را نیز با یکدیگر دارند.

مهمتر از همه، هر دو تاکتیک قصد دارند تا ترافیک را به یک وب سایت هدایت کنند و غالباً با هدف ایجاد تبدیل نیز انجام می شوند. در حالی که یکی این کار را با استفاده از روشهای پرداخت شده و دیگری با استفاده از شعار بالا رفتن از SERP ها به صورت ارگانیک انجام می دهد، اما هدف نهایی یکسان است.

ثانیا، SEO و PPC هر دو استراتژی، محور کلمات کلیدی هستند. در حالی که تبلیغ کنندگان ،جستجوی کلمات کلیدی را برای شناسایی عبارات پیشنهاد میدهند و عبارات نامربوط را از طریق لیست های کلیدی منفی حذف میکنند، SEO همچنین اصطلاحات مربوطه را برای درک چگونگی بهینه سازی عناوین، محتوا، عناصر فنی و سایر موارد مهم در سایت مورد بررسی قرار می دهد.

با تفاوت ها و شباهت های این دو استراتژی بیان شده، بیایید بررسی کنیم که چگونه استفاده از SEO و PPC در کنار هم فرمول موفقیت موتور جستجو است.

چگونه PPC و SEO به یکدیگر کمک می کنند؟

نه تنها درست است که SEO و PPC غالباً در حال دستیابی به اهداف مشابه هستند، بلکه هر تاکتیکی در واقع پشتیبان دیگری است و در هر دو کمپین دستاوردهایی را ایجاد می کند. PPC از این طریق به تلاشهای SEO کمک می کند:

به حداکثر رساندن پوشش SERP:

وقتی سایتی تبلیغات PPC را اجرا می کند، آنها در صدر نتایج جستجو قرار می گیرند، بدین ترتیب اولین چیزی است که جستجو کنندگان می بینند.

هنگامی که با تلاش های SEO همراه است، یک برند به طور بالقوه می تواند بخش بزرگی از SERP ها را مصرف کند، تبلیغات در لیست های برتر و ارگانیک زیر را نشان می دهد. بنابراین، اگر یک جستجوگر از قسمت تبلیغ رد شود و مستقیماً به رده بندی ارگانیک برود، در آنجا برند شما را نیز پیدا می کند.

این به طور موثری به سایتها اجازه می دهد تا در صورت استفاده تنها یکی از این راهبردها، میزان مواجهه با آنها را دو برابر کنند، در نتیجه، شانس کلیک کاربر را به سایت برند مورد نظر افزایش می دهد.

علاوه بر این، با توجه به اینکه یک شرکت خاص در SERP ها به خوبی نمایان میشود، این اطمینان را به مصرف کنندگان می دهد که تجارت شرکتی معتبر است که محصولات یا خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد.

با ترکیب PPC و SEO، سازمانها می توانند به طور مؤثر ترافیک را به سایت خود هدایت کرده و تعامل بین مصرف کنندگان را ایجاد کنند.

همزیستی کلید واژه

PPC و SEO هر دو به شدت وابسته به بهینه سازی کلیدواژه برای جستجوهای مرتبط هستند. برای اینکه مشاغل در SERP ها برای نتایج نمایش داده مربوطه ظاهر شوند، باید کلمات و عبارات صحیح را هدف قرار دهید. برای برند هایی که مدت مدیدی است سایت های خود را برای جستجو بهینه می کنند، در حال حاضر داده های کلیدی دارند که می توانند به اطلاع از فعالیت های PPC خود برای تولید نتایج بهتر کمک کنند. با این حال، برای کسانی که تازه با  سئو آشنا شده اند، سنجش اثربخشی تلاشهای آنها می تواند یک چالش باشد با توجه به اینکه نتایج برای نمایش در نتیج جستجو زمان می برد. اما از آنجا که فعالیتهای PPC نتایج فوری را ایجاد می کند، تبلیغ کنندگان می توانند کلمات کلیدی را اثبات کنند که سودآور بوده و این اطلاعات را به تیم های SEO منتقل می کنند تا صفحات را برای افزایش بازدید و ترافیک، بهینه کنند.

استفاده از اطلاعات کلمه کلیدی از کمپین های PPC می تواند به SEO کمک کند تا انواع اصطلاحاتی را که کاربران در جستجوی صفحات یک شرکت به کار می برند، درک کند. به جای انتظار برای شروع به کار در جستجوگرها، بازاریابان می توانند از داده های PPC استفاده کنند تا تنظیمات لازم را برای فعالیتهای SEO انجام دهند.

سپس، هنگامی که نتایج SEO شروع به نمایش می کند، می توان اطلاعات را به تبلیغ کنندگان PPC برگرداند تا به افزایش اثربخشی تبلیغات آنها کمک کند.

آگاهی از برند بالا رفته است

هنگامی که یک مصرف کننده روی یک تبلیغ PPC کلیک می کند، آنها را به یک صفحه فرود می آورند و در آنجا با یک تجارت و پیشنهادات آن آشنا می شوند. از آنجا، آنها می توانند یک سایت را بیشتر کشف کنند تا بتوانند برند بهتری را به دست آورند. در موارد دیگر، ممکن است از صفحه منحرف شوند و گزاف گویی کنند.

گرچه ممکن است این احساس کمی دلسرد کننده باشد، اما مصرف کننده تازه از طریق آگهی PPC ارائه می دهد، در مورد شرکت آگاهی به دست آورده است. هنگامی که فرد در آینده محصولات یا خدمات مشابه را جستجو می کند، احتمالاً تعامل آنها با وب سایت شرکت را به خاطر می آورد و روی لیست های ارگانیک آن کلیک می کند.

از آنجا که مشتریان آینده نگر به طور فزاینده ای با یک برند آشنا می شوند، احتمالاً با محتوای ذکر شده ارگانیک آن درگیر می شوند، در نتیجه منجر به افزایش سطح ترافیک و تبدیل مشتریان (بالقوه) به خرید می شود.

در پایان، تبلیغات PPC به ایجاد آگاهی برای یک تجارت کمک می کند، حتی اگر چشم انداز بلافاصله تبدیل نشود، که می تواند در آینده منجر به ترافیک ارگانیک بیشتری شود. اینها فقط معدود روشهایی است که SEO و PPC از یکدیگر سود می برند. با این حال، اگر صاحبان مشاغل درک کنند چگونه می توانند این اطلاعات را ردیابی و اندازه گیری کنند، این توضیحات برای هیچ چیز ضروری نیست.

نحوه ردیابی و سنجش عملکرد

واقعیت این است که مشاغل مختلف اهداف مختلفی را دنبال می کنند. از آنجا که KPI های استفاده شده برای اندازه گیری این اهداف متفاوت خواهند بود، ما این موضوع را از طریق دو هدف متداول یک تجارت آنلاین بررسی خواهیم کرد: ترافیک و تبدیل .

اهداف SEM یک کسب و کار لازم نیست که پیچیده باشد. با این حال، آنها نباید بیش از حد ساده هم  باشند.

بنابراین، اهداف باید شامل اطلاعاتی مانند :

  • میزان مورد نظر برای ایجاد ترافیک
  • بودجه ای که باید برای چنین مواردی صرف شود
  • جدول زمانی برای به دست آوردن ترافیک در داخل سایت

انواع KPI مهم PPC وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید آنها را اندازه گیری کنند. با این حال، در چارچوب این گفتگو، مهمترین موارد برای نظارت بر روی نرخ کلیک و تبدیل است.

با تجزیه و تحلیل “کلیک کردن از طریق” و تبدیلهای انجام شده توسط کلمات کلیدی خاص، تبلیغات می تواند بفهمدکه چه شرایطی در دستیابی مصرف کنندگان برای انجام اقدامات مورد نظر و ایجاد درآمد برای یک شرکت، اثربخش است.

کلمات کلیدی که به نظر می رسد مفیدترین آنها است، می توانند برای بهینه سازی سایت و ایجاد محتوا به بخش SEO جستجوگرها ارائه شوند.

از دیدگاه SEO، Google Analytics منبع اصلی آنها برای اندازه گیری نتایج تلاش های بهینه سازی است. KPI هایی که این افراد می خواهند آنالیز کنند، شامل:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • زمان صرف شده در صفحه
  • ترافیک ارگانیک
  • تبدیل های ارگانیک

اندازه گیری این معیارها از طریق Google Analytics به صاحبان سایت امکان می دهد تا اگر کلمات کلیدی صحیحی را هدف قرار داده اند، اگر مصرف کنندگان سایتی را با آن شرایط پیدا می کنند، که اگر کاربران تجربه خود در سایت را پیدا کنند و اگر بازدید کنندگان در نتیجه تبدیل به مشتری می شوند، را بدانند.

با اندازه گیری و ردیابی این اطلاعات، تیم های PPC و SEO می توانند برای بالا بردن کارایی و سودآوری هر روش کار کنند.

SEO و PPC مشترکات زیادی دارند، به ویژه که هر یک در رساندن مشاغل به اهدافشان، کار می کنند.
از آنجا که این دو تاکتیک به طور ذاتی در ارتباط هستند، ضروری است که خرده فروشان یاد بگیرند که چگونه از طریق سئو و PPC خود اطلاعات را به صورت آنلاین تغذیه کنند، زیرا این راز واقعی تسلط بر رقابت در SERP ها است.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

English
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم